بهمن گلبارنژاد، الگوی یک قهرمان
بهمن گلبارنژاد، ورزشکار و قهرمان ایرانی

بهمن گلبارنژاد، الگوی یک قهرمان

مجتمع فرهنگی ورزشی خرم‌شاد درگذشت دلخراش ورزشکار و قهرمان ایرانی، بهمن گلبارنژاد را به خانواده‌ و دوستان ایشان و همه‌ی ورزشکاران و ورزش‌دوستان تسلیت می‌گوید.

بهمن گلبارنژاد٬ ورزشکار ایرانی در سانحه‌ای در جریان مسابقه دوچرخه‌سواری جاده در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ دچار شکستگی گردن شد و در هنگام انتقال به بیمارستان درگذشت.

این ورشکار از جانبازان جنگ تحمیلی ۸ ساله بود که در سال‌های پایانی جنگ به جبهه رفت و چندماه پیش از پایان جنگ در تابستان ۱۳۶۷ روی مین رفت و پای چپش را از زانو از دست داد.

گلبارنژاد سه سال پس از مجروحیت و نقص عضو به ورزش حرفه‌ای روی آورد و ابتدا به کُشتی و سپس به وزنه‌برداری پرداخت. او کمی بعد عضو تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولین ایران شد و در ۱۵ سالی که در این رشته فعالیت داشت به گفته فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران، توانست ۱۲ مدالِ طلا و یک نقرهٔ جهانی به دست آورد. او وزنه‌برداری را به دلیل آسیب‌دیدگی کتفِ خود کنار گذاشت، اما همچنان به ورزش حرفه‌ای ادامه داد و در سال ۱۳۸۵ دوچرخه سواری را به عنوان رشتهٔ جدید خود انتخاب کرد. گلبارنژاد در مسابقات آسیایی فسپیک ۲۰۰۶ مدال نقره، در بازی‌های آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ مدال برنز و در مسابقات پاراآسیایی مالزی ۲۰۱۲ مدال طلا گرفت.

نیروی شگفت‌انگیز بهمن گلبارنژاد در تلاش برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش و روح سرشار از امیدش چراغ راه همه‌ی ورزشکاران ایرانی و به ویژه افراد دارای معلولیت خواهد بود.