فدراسیون تیروکمان رفع تعلیق شد

به نقل از خبرگزاری ایسنا، پرونده تعلیق فدراسیون تیر و کمان جمهوری اسلامی ایران طی اعلام رسمی فدراسیون جهانی بسته شد.

محمد علی شجاعی رییس فدراسیون تیر و کمان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ضمن اعلام این خبر توضیحاتی در خصوص مراحل رفع تعلیق فدراسیون ارائه کرد.

وی در این ارتباط تصریح کرد: جلسه ای در فروردین ماه ۹۲ با رییس فدراسیون جهانی در ترکیه برگزار کردیم که در آن مستنداتی از فعالیت های فدراسیون از ما خواسته شد و ما به صورت کتبی این مستندات را ارائه کردیم و بعد از آن در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۹۲ طی نامه‌ تام دیلن دبیر فدراسیون جهانی، تیر و کمان ایران رفع تعلیق مشروط شد.

شجاعی افزود: فدراسیون جهانی شرط از میان برداشتن تعلیق را اصلاح اساسنامه عنوان کرد که با رایزنی های فدراسیون تیر و کمان، کمیته ملی المپیک و مسوولان وزارت ورزش و جوانان طی ۲ جلسه این اصلاحات که شامل تغییر اسامی رییس و دبیر فدراسیون بود صورت گرفت و مشخصات من و احمدصاحبی جایگزین افراد پیشین شد.

رییس فدراسیون تیر و کمان افزود: طبق اساسنامه جدید فدراسیون جهانی تیر و کمان، مجمع انتخاباتی را با حضور ناظر مالزیایی فدراسیون جهانی برگزار کردیم و بعد از گزارش ناظر، جلسه ای در ۲۴ تیرماه برگزار و فدراسیون تیر و کمان ایران بدون شرط رفع تعلیق شد و این خبر به صورت رسمی در تاریخ ۹ مردادماه سال جاری از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد.

محمدعلی شجاعی مهم ترین مفاد تغییر اساسنامه را عدم دخالت بخش دولتی در عزل و نصب فدراسیون عنوان و خاطر نشان کرد: در این بند و برطبق اساسنامه جدید، اعضای مجمع باید از ورزشکاران،‌ مربیان و باشگاه داران تشکیل شوند که بعد از مذاکرات بسیار، خواسته آن ها عملی شد.

وی ادامه داد: تمامی مراحل انجام شده و مکاتبات ما با فدراسیون جهانی برای از میان برداشتن تعلیق فدراسیون تیروکمان جمهوری اسلامی ایران با اطلاع کمیته بین المللی المپیک و کمیته ملی المپیک ایران انجام شده و تمامی مستندات به تایید آنها رسیده است.