چگونه فیلا نایب قهرمانی جوانان جهان را از ایران گرفت

به نقل از خبرگزاری ایسنا، در حالی که یک روز از مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان می‌گذرد تیم ملی ایران بر روی سایت فیلا همچنان نایب قهرمان است، اما در مراسم شب گذشته سرمربی تیم ملی جوانان ایران بر روی سکوی سوم ایستاد.

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان در صوفیه بلغارستان با قهرمانی روسیه به پایان رسید. در رده بندی سایت فدراسیون جهانی کشتی تیم ایران با ۵۲ امتیاز بالاتر از آذربایجان ۴۹ امتیازی، به عنوان نایب قهرمان معرفی شده است، اما شب گذشته پس از این که کریمی ، ملی‌پوش ۸۴ کیلوگرم ایران حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشد، مسئولان فیلا در همان پای سکو شش امتیاز این کشتی‌گیر را حذف کردند و تیم آذربایجان را به عنوان نایب قهرمان معرفی کردند تا محمد طلایی، سرمربی تیم ملی کشتی جوانان ایران جام سومی را دریافت کند. این در حالی است که گفته می‌شود مسئولان فیلا حتی به کادر فنی کشتی ایران اعلام کردند که قصد حذف کردن آنها از رقابت‌ها را دارند که البته این تهدید عملی نشد.

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ با مدال طلای یونس سرمستی در وزن ۵۵ کیلوگرم، دو برنز پیمان یار احمدی (۶۶ کیلوگرم) و مصطفی قیاسی (۷۴ کیلوگرم) و مدال نقره عبدالله قمی در ۱۲۰ کیلوگرم بر سکوی سوم جهان ایستاد.