تیم کاراته شوتوکان ایران قهرمان جهان شد

به نقل از خبرگزاری مهر، تیم منتخب شوتوکان WSKF ایران  با درخشش ملی پوشان خود به عنوان قهرمانی یازدهمین دوره پیکارهای جهانی این سبک دست یافت.

این مسابقات با حضور ۵۰۰ کاراته کا از کشورهای ایران، انگلیس، ایرلند، بلژیک، هلند، دانمارک، سوییس، ایتالیا، رومانی، ترکیه، گرجستان، بلغارستان، ارمنستان، قزاقستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، اوکراین، قرقیزستان، هند، سریلانکا، آفریقای جنوبی، استرالیا، نیوزلند، آمریکا، مکزیک، ونزوئلا، ژاپن، لبنان، امارات، کره جنوبی و جزایر موریس در شهر توکیو برگزار شد. از ایران تیم دانشگاه آزاد در این دوره به روی تاتامی رفت. که درپایان با کسب ۱۰ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز عنوان نخست را به خود اختصاص داد و تیم های ژاپن و ونزوئلا دوم وسوم شدند.
در بخش کومیته تیمی بزرگسالان، سعید احمدی، سعید حسنی پور، مهدی سلطانی و محمدرضا بخشی لو ترکیب تیم منتخب ایران را تشکیل داده و با غلبه برحریفان مطرحی چون ترکیه، ژاپن، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و ونزوئلا به عنوان نخست دست یافتند.
حسنی پور و احمدی ملی پوشان تیم ملی کاراته ایران که می بایست تا چندی دیگر در لیگ جهانی استانبول و بازیهای کشورهای اسلامی حضور داشته باشند فقط در بخش تیمی به رقابت پرداختند.  مهدی سلطانی بهترین عملکرد را بین نفرات اعزامی داشت و در وزن به اضافه ۷۶ کیلوگرم و وزن آزاد کومیته ۲ مدال طلا را کسب کرد.
در کنار کومیته تیمی ، در  کاتای تیمی رده  بزرگسالان هر دو بخش مردان و زنان ، امیربهادر تدین در کاتای انفرادی رده سنی ۱۶ و ۱۷ سال پسران ، عرفان فریدی در کاتای انفرادی  رده سنی ۱۱ سال ، غزل نادری در کاتای انفرادی رده سنی ۱۷ سال دختران ، مهدی سلطانی در  کومیته انفرادی مردان و وزن آزاد برای تیم اعزامی ایران موفق به کسب مدال طلا شدند.
علی صفدریان در کومیته انفرادی رده سنی ۱۴ و ۱۵ سال ، سهیل صالحی فر در کاتای انفرادی رده سنی ۱۸ تا ۲۰ سال و احمد صافی در کاتای انفرادی رده سنی پیشکسوتان مدال نقره و کاتای ترکیبی جوانان پسران ، کومیته تیمی جوانان پسران نیز مدالهای برنز تیم دانشگاه آزاد را در این مسابقات کسب کردند.